Mitől fog pénzt termelni a weboldalad?

2021. Jan. 21. | Weboldalas okosságok

Egy weboldalnak általában a feladatai közé tartozik az, hogy új ügyfeleket, vevőket hozzon, esetleg közvetlenül eladjon nekik, tehát profitot termeljen. Persze van olyan is, aminek csak ismeretterjesztés vagy tájékoztatás a célja, mint például egy állami óvoda oldalának. De az mindegyiknél fontos, hogy megtalálják azok a látogatók, akiket érdekel. Szóval nem baj, ha nincs eldugva a háló valamelyik sötét sarkában.

Négy fő pillére van annak, hogy pénzt termeljen egy weboldal:

  1. Rengeteg potenciális vevőt ér el. (hogy egyáltalán eljussanak az oldalra, és elegen jussanak el oda a lemorzsolódást is figyelembevéve)
  2. Első pillantásra keltse fel a látogató érdeklődését, azaz szólítsa meg őt, az ő problémáját, amire megoldást keres. (hogy ne zárja be azonnal az oldalt, hanem olvasson tovább)
  3. Fokozatosan és ne túl nyomulósan építse fel a bizalmat a látogatóban. (hogy ne meneküljön el, és ne maradjon szemernyi kétsége sem a vásárlást/feliratkozást illetően)
  4. Tegye lehetővé az erősen érdeklődő látogató számára, hogy egyszerűen juthasson hozzá a vágyott megoldáshoz. (azaz könnyű legyen azt megvásárolni, vagy feliratkozni és letölteni)

+1 Legyen mögötte egy olyan rendszer, ami utánanyúl a vásárlóknak, és további, egyre nagyobb értékű terméket ad el nekik. (így válik végül pénztermelő gépezetté)

Ha a fenti négy pont bármelyike gyenge vagy nem működik, akkor az oldal csak költséget fog termelni, bevételt alig vagy egyáltalán nem. A +1 pedig a hosszútávú sikerre vonatkozik.

Nézzük meg egy kicsit részletesebben, miről van szó.

1. Rengeteg potenciális vevőt ér el.

A legalapvetőbb dolog, amit a józan paraszti ész is diktál, hogy oda kell vinni az embereket a weboldalra, hogy bármit is el tudjon nekik adni az oldal. Ez evidensnek tűnik, de mégsem mindenki gondol rá. Vannak, akik azt hiszik, hogy azzal, hogy csináltattak egy weboldalt, már özönlik is a nép, hogy megnézze, hiszen kitették nyilvánosan, bárki láthatja. Ez azonban nem így van. Ugyan a nagy keresők (mint pl. a Google) folyamatosan pásztázzák a netet új oldalak után, de elsősorban azokat vizsgálják, amikről tudomásuk van, mert az is egy embertelenül nagy mennyiség. Aki nem jelzi számukra, hogy “Hahó! Itt vagyok!”, az lehet, hogy évek múlva sem kerül fel a keresők 100. találati oldalára sem.

Csak hogy érzékeltessem a nagyságrendet: 2020 szeptemberében 1 196 298 727 db, azaz több, mint egy milliárd weboldal létezett az egész világon. Ez a szám azóta csak növekedett, az tuti. Szóval ebben a tömegben kell a weboldalunkkal kitűnni valahogy, és eljutni a potenciális vevőkhöz, érdeklődőkhöz. Ennek az eszköze a keresőoptimalizálás.

Ezt írja erről a Wikipédia: 

“A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, azaz SEO) a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól.

Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit.”

Ez egy külön szakma. Számos nyilvános és kevésbé nyilvános tudásanyag tartozik hozzá. Rengeteg tapasztalatra van hozzá szükség, valamint arra, hogy naprakész információkkal rendelkezzünk a keresők működéséről, amik folyamatosan változnak.

Van egy alap szint, amit egy weboldalkészítő is meg tud tenni az oldalon, de ha komolyabb értékesítési vagy feliratkozó gyűjtési terveink vannak, akkor elkerülhetetlen egy SEO szakember megbízása.

Természetesen a SEO-n felül különféle hirdetésekkel is fel lehet turbózni a látogatók számát, azonban ezt csak nagyon jó szakemberre bízd, különben akár az ablakon is kiszórhatod a ráköltött pénzt.

Tipp: ahhoz, hogy 100 látogatóból legyen 2db vásárlód (ez egy nagyon jó arány lenne), ennél sokkal több embert kell a weboldaladra terelgetned. Ugyanis ez az arány nem úgy működik, hogy jön 98 látogató és a következő kettő vásárolni fog. Hanem több száz, vagy több ezer emberből lesz néhány olyan aki elég erősen érdeklődik, és pénze is van elegendő. Mindig gondolkodj nagy számokban!

2. Első pillantásra keltse fel a látogató érdeklődését, azaz szólítsa meg őt, az ő problémáját, amire megoldást keres.

Ennek egyik első feltétele az oldal gyors betöltődése. Ha hosszú másodpercekig kell malmozni, mire megjelenik a tartalom, az sok türelmetlen, vagy időszűkében lévő látogatót lemorzsol. Ők nem fogják kivárni a dolgot, hanem mennek is tovább.

Ha a gyors betöltődés megvolt, akkor az első dolog, amivel szembe kell találkoznia a látogatónak pontosan az a dolog, ami miatt idetévedt, amire keresi a megoldást. Ha pl. bőrbarát kozmetikumokat keres, amit a különösen érzékeny bőrűek is bátran használhatnak, akkor az ő szemét egy olyan címsor vagy banner kell, hogy kiüsse, ami szó szerint bőrbarát kozmetikumokról szól, azok beszerzésére tesz ígéretet. Amennyiben valami más van az oldal elején, mondjuk a cég bemutatkozása, vagy egy olyan reklám, ami egy elhízás elleni kapszulát hirdet, akkor elveszíted a látogatódat. Ugyanis pont olyan érzése lesz, mint annak a személynek, aki egy kiírást követve belép – reményei szerint – egy bio boltba, és közben észreveszi, hogy az egy szuvenírbolt turistáknak. Zavarba jön a tévedése miatt, és gyorsan távozik.

Tehát a weboldalnak a legelejétől kezdve arról a problémáról és annak megoldásáról kell szólnia, ami miatt ideérkezett a látogató. Ez is evides kellene, hogy legyen. Főleg annak tekintetében, hogy az interneten rendkívül könnyen és gyorsan tovább lehet lapozni, ha valami nem elég érdekes. Csak egy kattintás.

Tipp: A hozzáértők azt mondják, hogy 2 másodperced van, hogy meggyőzd a személyt arról, hogy maradjon. A sales page-eknél (kifejezetten értékesítésre szánt, általában egyetlen oldalból álló weboldalak) ez rendkívül szigorú szabály. Valójában ez minden weboldalnál fontos szempont kellene, hogy legyen.

3. Fokozatosan és ne túl nyomulósan építse fel a bizalmat a látogatóban.

A szövegírás és azon belül is az értékesítési szöveg megírása hasonló módon külön szakma, mint a keresőoptimalizálás. Ha valaki tanulta is, nem biztos, hogy képes olyan hatékonyságú szöveget írni, ami nagy arányú eladáshoz vezet. Azonban ezt is el lehet kezdeni valahol, és utána továbbfejleszteni. Egy jó marketinges kipróbál többféle változatot is, és figyeli, hogy melyik szövegnek nagyobb a konverziója (annak aránya, hogy hány vásárló lesz adott számú érdeklődőkből), és azt a szöveget használja. (Megjegyzés: a szövegíró és a marketinges nem feltétlenül ugyanaz a személy, bár vannak nagyon jó szövegírói vénával rendelkező marketingesek is, mint pl. Miller Szilvia)

A cél az, hogy olyan és annyi információt adj át a látogatónak, ami megnöveli a bizalmát irántad, és hajlandó lesz igénybevenni, amit kínálsz neki.  Mindezt kényelmes, nem nyomulós lépésekben, ami nem riasztja őt el.

Tipp: próbáld felvenni a látogatód nézőpontját. Gondold végig, hogyha te keresnél egy olyan terméket vagy szolgáltatást, amit most árulsz, akkor mi győzne meg a vásárlásról.

 

4. Tegye lehetővé az erősen érdeklődő látogató számára, hogy egyszerűen juthasson hozzá a vágyott megoldáshoz.

Ott az emberünk. Látogatóból erős érdeklődővé változtattuk, és már csak az érdekli, hogy hogyan juthatna hozzá a kínált megoldáshoz. Ezen a ponton, bár már eladtad neki a cuccot, de simán elveszítheted. Mondom, hogy hogyan: pl. amikor a megrendelés gombra kattint, akkor nem a megrendelő űrlaphoz irányítod, hanem máshová, vagy a megrendelés folyamat olyan bonyolult, hogy ember legyen a talpán, aki végigverekszi magát rajta, vagy nincs egyértelműen kiírva, hogy pontosan mit kap és mennyit fog érte fizetni… stb.

Ne bosszantsd fel, vagy zavard össze a kemény munkával megszerzett majdnem vevődet. Tedd a vásárlási folyamatot a lehető legegyszerűbbé, és csak olyan adatokat kérj el tőle, ami feltétlenül szükséges (az édesanyja vércsoportja nem valószínű, hogy fontos), ne legyen kilométer hosszúságú az űrlapod. És legyen minden nagyon érthetően, egyszerűen elmagyarázva, hogy 100-as IQ alatt is könnyen követhető legyen.

Az egyszerűség elve egyébként jó, ha az egész weboldalon érvényesül. Legyen nagyon áttekinthető, jól olvasható, és minél kevesebb kattintásból jusson el a látogató A pontból B pontba.

Tipp: az upsell-t (a jelen termék/szolgáltatás egy 20-25%-al drágább verziójának felkínálását) vagy a cross-sell-t (a jelen termékhez/szolgáltatáshoz kapcsolódó további termékek felajánlását) egy több lépéses megrendelő űrlappal oldd meg. Ugyanis ha már elkezdte kitölteni az adatait az űrlap első oldalán, akkor kevésbé hajlamos lelépni, mégha közben kap egy újabb ajánlatot is a második oldalon.  

+1 Legyen mögötte egy olyan rendszer, ami utánanyúl a vásárlóknak, és további, egyre nagyobb értékű terméket ad el nekik.

Ezt hívják vevőgondozásnak illetve értékesítési tölcsérnek. A vevőgondozás fontos, ha azt szeretnéd, hogy később is vásároljon tőled. Pláne, ha van egy terméklétrád egyre drágább és összetettebb termékekkel/szolgáltatásokkal, amit jó lenne, ha minél többen megvennének. 

Ennek módja, hogy mit és milyen gyakorisággal írj a vevőidnek megtanulható. Fontos a következetesség és az időközök betartása. Ha túl gyakran halmozod el e-mail-ekkel, akkor nagy eséllyel egyszercsak besokall és leiratkozik. 

Tipp: mindig próbálj értéket adni. Csak azért ne írj levelet, hogy rátukmáld valamelyik terméked. Mindig érezze azt, hogy használható dolgokat kapott tőled, ugyanis akkor sokkal szívesebben nyitja ki legközelebb is a pénztárcáját.

Mindegyik fenti területhez tudok neked ajánlani szakembert. Keress meg, ha szükséged van rá. 

Írj nekem!

Elérhetőségeim

Telefon (H-P: 10-18-ig): +3670-253-8806
(Ha lehet, inkább írásban keress meg, plíz!)
E-mail: erecske@gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/Erecske

Vagy küldj üzenetet itt:

6 + 14 =